Winterstalling

Werfterrein Binckhorst

Onze werf op de Binckhorst in Den Haag, heeft aan de Uranusstraat 55 een terrein met rondom een hek. Leden hebben een sleutel nodig van de toegangsdeur. Wil je met de auto naar binnen, dan heb je voor het grote schuifhek een tweede sleutel nodig. Voor beide sleutels zijn kosten verschuldigd. zie de pagina tarieven voor de bedragen..

Je kunt (als je bent ingelogd) een sleutel aanvragen via onderstaande knop.

Aanvragen sleutel

Aan één kant van het terrein is een klein “watersleurfje”, een zijarm van de Trekvliet waarin een paar boten kunnen overwinteren. De meeste booteigenaren kiezen er echter voor om hun boot op de kant te stallen gedurende de winter, zodat zij er makkelijk aan kunnen werken. Volgens een vooraf opgesteld hellingrooster (op basis van de aanmeldingen) worden boten op de kant gezet. Volgens het principe ‘last out first in’, krijgt iedereen een plekje.
Met de eigen kraan worden de boten op de kant getild. Een aantal leden bedient de kraan en de botenwagen waarmee de schepen op hun plek worden gezet. Natuurlijk krijgen zij daarvoor eerst een gedegen opleiding van ervaren leden. De kraan en de botenwagen hebben een capaciteit van 8 ton.

Na gedane arbeid, of gewoon voor de gezelligheid, kan je in de kantine op de Binckhorst genieten van een heerlijke zelfgemaakte soep. Er is koffie en thee, een drankje, snacks of een lekker broodje te verkrijgen.

’s Winters worden er in de kantine ook andere activiteiten georganiseerd. De algemene ledenvergadering wordt er gehouden en incidenteel worden er cursussen gegeven zoals marifonie of vaarbewijs. Evenals kerststukjes maken, nieuwjaarsreceptie of het paasontbijt. Volop gelegenheid voor de leden om elkaar ook buiten het vaarseizoen om, te ontmoeten.

Jachthaven ‘de Stormvogel’

Gedurende de winter kan een beperkt aantal kleinere boten worden gestald in de botenloods. De vereniging beschikt over een eigen hijsinstallatie waarmee de boten uit het water worden getild en met de hoge drukspuit worden schoongespoten. Leden kunnen volgens bepaalde voorwaarden lekker aan hun boot werken en daarna in de kantine nog iets drinken. De dienstdoende havenmeester is ook in de winter iedere dag aanwezig. Op woensdag is de haven gesloten.

Binckhorst

binck-drone-1

Overwinteren Binckhorst op het terrein of in het water