Sloepentocht WZW

Geplaatst op 02-03-2021  -  Categorie: Openbaar nieuws

In de loop van de tijd heeft de ​Stichting Westeinder Zeilwedstrijden (WZW) en daarmee de aangesloten verenigingen vele nationale klassen ontvangen en de Westeinder tot een populair wedstrijdwater gemaakt.

Maar in die ruim vijftig jaar is in de watersport veel veranderd, de in 1978 onbekende sloep is een zeer populair en al om aanwezig recreatie schip geworden.

Een goede reden voor de WZW om ook aan dit scheepstype aandacht te geven.

Door de aaneenschakeling van Westeinder, Braassem, Kaag en Nieuwkoopse plassen heeft de sloep een prachtig vaargebied en kan zijn bemanning van meer genieten dan alleen de idylistche slootjes naast de Westeinder plas. Kamperen in de sloep is niet voor iedereen voor de hand liggend, maar de enkele hotelletjes bij het water maken zelfs een meerdaagse tocht in de omgeving mogelijk.

Een paar verenigingen organiseren sinds jaar en dag een jaarlijkse sloepentocht voor de eigen leden. De WZW organiseert dit jaar een tocht voor gezamenlijk alle leden van de verenigingen aan de Westeinder.

Het is een kans om twee tochten te maken, kennis te maken met leden van andere verenigingen en een tocht te maken als je verhinderd was bij de tocht van de eigen vereniging.

We gaan uit van een ééndaagse tocht en eindigen met een borrel en diner/buffet bij één van de aangesloten verenigingen.

De datum is als voorlopig vastgesteld op een zaterdag eind juni; voor definitieve vaststelling hebben we meer inzicht nodig in het verloop en de maatregelen van en tegen Corona.

Om de tocht te regelen en met name voldoende ligplaatsen voor de koffie en lunch te reserveren willen we tevoren een indicatie hebben van het aantal deelnemers.

Als u wilt meevaren geef dit dan svp spoedig op en help ons de voorbereiding gemakkelijk te maken. Kunt u het nu niet weten, geeft niet, later opgeven kan ook zij het dat er dan een kans is dat wij geen plaats meer hebben. Blijkt later dat u bij nader inzien niet kunt, geen probleem dan komt u volgend jaar.
Er is slechts een beperking: de doorvaarthoogte is 140 cm. Opgeven kunt u bij de secretaris van de WZW

​Stichting Westeinder Zeilwedstrijden ofni.[antispam].@westeinderzeilwedstrijden.nl